Monday, January 3, 2011

'Umno dahulukan rakyat ' slogan pilihanraya Umno

Slogan Umno Dahulukan Rakyat, Halwa Telinga Pilihanraya


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj0fylR3n8Fg9A8KZw2RzRR1NCr3rtEBvQ49aTuSvoMaj32xnNtqHksGspERWrWG7loq_rpJgo4KeGUILPtzHyD4iO3qegeNXhbTVzUOZizM9KsQXRR6zUN1NdXZuX1_JoboOs1luyhZIXa/s400/UMNO+juara+tipu+rakyat.JPG
Slogan “Umno Dahulukan Rakyat” akan diperkasakan pada 2011 bagi memberi mesej jelas bahawa Umno sentiasa mahu melakukan yang terbaik dalam hal pembangunan rakyat dan negara, kata Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan.

Pas berpandangan Slogan umno dahulukan rakyat hanyalah halwa telinga sahaja untuk melalikan rakyat di negara ini. Ia tidak lebih daripada modal pilihanraya yang sudah hampir, bukan sebagai satu tanggungjawab yang berterusan daripada seorang pemimpin.

Ketika slogan ini berkumandang di dada akhbar dan kaca televisyen, rakyat bawahan mengeluh dan sesak dada ketika membawa anak-anak daftar sekolah di awal tahun.

Cuba bayangkan anak yang belajar di darjah enam terpaksa berbelanja hampir RM200, manakala sekolah menengah yang berasrama penuh pula ada yang mencecah sampai RM1000.00.

Apa erti dengan slogan yang indah, hakikatnya rakyat tertekan dengan kenaikan harga barang, semua gara-gara pemimpin yang rakus dan boros.

Apakah rakyat kenyang dengan slogan yang indah, apabila kenaikan harga barang barang mendadak naik, seperti bawang merah daripada RM3.50 sen sudah mencecah kepada RM12.50 sekilo.

Semua peniaga makanan sudah menaikkan harga 10 peratus kerana kos bahan mentah yang naik mendadak . Persatuan kedai kopi Selangor/Wilayah Persekutuan menaikkan teh dan kopi susu 20 sen segelas mulai 1 Januari 2011.

Tarif letrik sudah diersetujui oleh kabinet untuk naik, hanya menunggu keputusan BN menang PRU 13. Sekarang tidak berani naik kerana takut rakyat hukum dalam pilihanraya. Alasan kenaikan kerana kos operasi meningkat.

Ini semua gara-gara Tenaga Nasional ( TNB) yang terpaksa membayar tenaga kepada pembekal kroni walaupun TNB tidak pakai sebanyak yang dijanjikan di bawah perjanjian ini yang tidak memberi unsur ekonomi langsung, TNB dikehendakai membeli tenaga daripada IPP (penjana tenaga bebas) pada harga yang lebih tinggi berbading dengan kos penjanaan sendiri.

Apabila ini terjadi maka rakyat menjadi mangsa walaupun perjanjian yang yang merugikan wang rakyat. Bagi pemimpin mereka tidak kisah kerana bil letrik mereka rakyat yang membayar.

Pas ingin mengingatkan kepada rakyat undi BN bererti menempah lubang maut, yang akan membawa kesengsaraan dalam hidup.

Ust. Idris Ahmad-Ketua Penerangan PAS Pusat

No comments: